Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Sıkça Sorulan Sorular

-Ders kaydımı yaparken programdan almam gereken dersler görünmemektedir, dersler nerede görüntülenmektedir?

Her dönem, yeni açılan dersler ders kayıt sekmesinde, müfredat/bölüm dışı kısmında yer almaktadır. Tüm dersleri listele seçeneği kullanılarak veya öğretim elemanı kısmında dersin hocasının ismini aratarak o dönem açılan tüm dersleri görebilirsiniz.

-Harcımı yatırmadan ders kaydı yaptırabilir miyim?

Hayır.

-Derslerimi seçtim, onay ve kesinleştirme için ne yapmalıyım?

Ders seçiminden sonra kontrol et seçeneği kullanılır ve sonrasında kesinleştir denilerek danışmanın onayına gönderilir. Danışmanın ders kaydını onaylaması sistemden takip edilmeli, gerekli durumlarda (akademik takvim uyarınca ders kayıt kayıt süresi bitmeden) danışman ile iletişime geçilerek kayıt kesinleştirilmelidir.

-Farklı programlardan ders alabilir miyim, eğer mümkünse kaç ders alabilirim?

Öğrencilik süresince farklı programlardan en fazla 2 ders alabilirsiniz. Müfredat/bölüm dışı kısmında ders seçeceğiniz programı seçip tüm dersleri listelemeniz veya öğretim elemanı kısmında dersin hocasının ismini aratarak ilgili programın derslerini seçebilirsiniz.

-Ders intibakı ve saydırma işlemini nasıl ve ne zaman yapabilirim?

İlk kayıt döneminde web sitemizde online başvuru için duyuru yayınlanmaktadır. Belirtilen süre içerisinde intibak başvurusu yapabilirsiniz.

- Doktora ders dönemimi bitirdim, Yeterlik sınavına bu dönem girmeyeceğim, ÖBS de hangi dersi seçmeliyim?

Yeterlik Hazırlık dersini seçmelisiniz.

-Doktora ders dönemimi bitirdim, Yeterlik sınavına gireceğim, ÖBS den hangi dersi seçmeliyim?

Yeterlik Sınavı dersini seçmelisiniz.

-Yeterlik sınav sonucum ÖBS de görünmemektedir, ne yapabilirim?

Danışmanınızla iletişime geçerek sorunu bildirmeniz gerekmektedir.

-Yeterlik sınavında başarılı oldum, notum ÖBS ye Danışmanım tarafından işlenmiş, bu durumda hangi dersi seçmeliyim?

Tez Önerisi Dersini seçmelisiniz.

-Doktora Tez Önerimi yaptım, notum ÖBS ye Danışmanım tarafından işlenmiş, bu durumda hangi dersleri seçmeliyim?

Doktora Tezi ve Uzmanlık Alan Dersini seçmelisiniz.

-Doktora/Tezli yüksek lisans tez aşamasındayım, ÖBS de Danışmanımdan almam gereken Tez ve Uzmanlık Alan dersi görünmemektedir, sebebi ne olabilir, ne yapmam gerekir?

a)Danışmanınız adına o dersler açılmamıştır. Danışmanınızla iletişime geçerek sorunu bildirmeniz gerekmektedir.

b)Önceki dönemden ilgili derslere notunuz verilmemiş ve sonuçlandırılmamış olabilir, Danışmanınızla iletişime geçerek sorunu bildirmeniz gerekmektedir.

-Ders programım ÖBS de görünmemektedir, ne yapabilirim, nereden bilgi alabilirim?

Ders programları ders kayıt sekmesinde, ek işlemler kısmında yer almaktadır.

-Harç ödemem gerektiği halde ÖBS de harcım görünmemektedir, sebebi ne olabilir, ne yapabilirim?

Sistem tarafından oluşan bir hata sebebiyle tarafınıza harç borcu tanımlanmamış olabilir. Mezuniyet aşamasında sorun yaşamamak için bu durumu Enstitüye web sayfasında yer alan Yardım Masası linkinden bildirmeniz gerekmektedir.

-Askerlik Tecil işlemi nasıl yapılmaktadır?

Enstitümüzün web sayfasında Öğrenci sekmesinin altında gerekli bilgilendirme yer almaktadır. Lisansüstü eğitimde talebiniz olmadan askerlik tecil işlemi yapılmamaktadır.

-Askerlik Tecil Belgem Askerlik Şubesine tarafınızdan gönderildiği halde e devlette görünmemesinin sebebi ne olabilir, ne yapabilirim?

Tecil talep etmeniz halinde, Askerlik tecil yazısı, e-imzalı olarak asker alma bölge başkanlıklarına gönderilmektedir. Tecil sürelerinin sisteme işlenmesi ilgili birim tarafından yapılmaktadır. E devlette görünmeyen tecil durumlarının takibi, bağlı bulunduğunuz şubelerden yapılmalıdır.

-Öğrenci e-postamı nereden temin edebilirim?

Bilgi İşlem Daire Başkanlığından temin edebilirsiniz. Öğrenci mail adresleri tüm yeni öğrenciler için her sene başında (Ekim ayının son haftası itibari ile) otomatik olarak ogrenci_no@ismu.edu.tr (Örn: 123456789@ismu.edu.tr) şeklinde sistemde oluşturulmaktadır. Parola bilgisi için aşağıdaki linkten yardım talep edebilirsiniz... www.office.com adresinden oturum açıp maillerinize ulaşabilirsiniz. 

Destek için: https://yardimmasasi.medeniyet.edu.tr/

-Lisansüstü programlar hakkında nereden bilgi alabilirim, kiminle görüşebilirim?

Enstitümüzün web sayfasında Anabilim Dalları ve Programlar sekmesinin altında programlar hakkında bilgiler yer almaktadır. Detaylı sorularınız için, aynı sekmede yer alan, program iletişim sorumlusu ile görüşebilirsiniz.

-E devletten alabildiğimiz belgeler herhangi bir onayı olmaksızın geçerli midir?

Evet. E devletten sunulan hizmet kapsamında Geçici Mezuniyet Belgesi, Öğrenci Belgesi ve Transkript Belgesi nin herhangi bir onaya, ıslak imza ve mühre ihtiyacı yoktur.

-Enstitünüzden aldığım derslerin içeriklerine nereden ulaşabilirim?

Enstitümüzün web sayfasında alt kısımda Bologna sekmesi bulunmaktadır. Ders içeriklerine bu sekmeden program ve dersler seçilerek ulaşabilmektedir.

-Lisansüstü program başvuruları hangi merci tarafından değerlendirilmektedir?

İlgili Anabilim Dalı Başkanlıkları tarafından değerlendirme yapılmaktadır.

-Ders Saydırma işlemi hangi merci tarafından değerlendirilmektedir?

İlgili Anabilim Dalı Başkanlıkları tarafından değerlendirme yapılmaktadır.

-Ders seçimi, ders programı ve işleyiş hakkında detaylı bilgiyi nereden alabilirim?

Tüm bu süreçlerle ilgili danışmanınızdan destek alabilirsiniz.

-Kayıt dondurma, ders saydırma, danışman değiştirme, tez konusu önerisi Enstitü Yönetim Kurulu’nda kararlaştırıldıktan sonra ÖBS ye işlenmekte midir?

Evet, ÖBS’ye işlenmektedir. Yönetim Kurulu kararları sekmesinden teyit edebilirsiniz.

-Ders döneminde ve tez döneminde Danışmanımı değiştirebilir miyim?

Öncelikle Danışmanınız ile görüşmeniz ve sonrasında talep ettiğiniz yeni danışmandan uygunluk almanız gerekmektedir. Enstitümüzün web sayfasında Dökümanlar sekmesinin altında formlar kısmında size uygun olan danışman değiştirme formunu doldurup imzalarını tamamlayarak Enstitüye teslim edebilirsiniz.

-Danışmanımın çözemediği teknik herhangi bir sorunla karşılaştığımda nereye başvurmalıyım?

Bu durumlar için Enstitümüzün web sayfasında yer alan Yardım Masası linki üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.

-Tez önerim kabul edildikten sonra tez konusunu değiştirebilir miyim?

Öncelikle Danışmanınız ile görüşmeniz ve uygunluk almanız gerekmektedir. Enstitümüzün web sayfasında Dökümanlar sekmesinin altında formlar kısmında bulunan tez konusu değiştirme formunu doldurup imzalarını tamamlayarak Enstitüye teslim edebilirsiniz.

-Öğrenci olarak hak ve sorumluluklarımı nereden öğrenebilirim, konuyu kiminle istişare edebilirim?

Enstitümüzün web sayfasında mevzuat sekmesinin altında yer alan Yönetmeliği inceleyebilir, yardım ve destek için danışmanınızla irtibat kurabilirsiniz.

-Danışmanım ile nerede ve nasıl görüşebilirim?

Danışmanınızın bulunduğu kampüste, öğrenci görüşme günü ve saatinde danışmanınızla görüşebilirsiniz.

-Dönem Projesi dersini seçerken neye dikkat etmeliyim?

Ders kayıt sekmesinde, müfredat/bölüm dışı kısmında öğretim elemanı kısmında danışmanınızın ismini aratarak, danışmanınız adına açılmış olan dönem projesi dersini seçmelisiniz. Dönem Projesi dersini ÖBS de mutlaka danışmanınızdan almalısınız.

-Tezsiz yüksek lisans programı öğrencisiyim, tezli yüksek lisans programına yatay geçiş yapabilir miyim?

Devam ettiğiniz tezsiz yüksek lisans programından tezli yüksek lisans programına yatay geçiş yapabilmek için, öncelikle ilgili programın yatay geçiş kontenjanı belirlemesi gerekmektedir. Mezkur programın tezli yüksek lisans programı başvuru kriterlerini karşılıyor iseniz, dönem başlarında enstitü web sayfasında ilan edilen yatay geçiş kontenjanlarına başvuru yapmanız ve belirtilen şartları taşıyor olmanız gerekmektedir.

-Ders kayıt süresini kaçırdım, ne yapabilirim?

Enstitü Akademik Takviminde belirtilen ders kayıt süresini kaçırdı iseniz, Ders Ekle Bırak haftasında Danışmanınız aracılığıyla ders kaydı yaptırabilirsiniz. Ders Ekle Bırak haftası bittikten sonra ders kaydı yaptırılamaz.

-Öğrenci Kimlik kartıma yemek için nasıl para yükleyebilirim?

Öğrenci kartınıza aşağıdaki linkten giriş yaparak para yükleyebilirsiniz.

https://mkart.medeniyet.edu.tr/auth/login

-Yabancı uyruklu öğrenciyim, ikamet iznimi nasıl alacağım?

Yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet işlemleriyle ilgili güncel detaylı bilgiye https://ogrenciisleri.medeniyet.edu.tr/tr/duyurular/yabanci-uyruklu-ogrencilerin-ikamet-islemleri-hakkinda sayfasından erişebilirsiniz.

-COVID-19 tedavisi görüyorsam okulum ne olacak?

Kendisinde ateş, öksürük, burun akıntısı, solunum sıkıntısı, ishal şikayetlerinden herhangi biri olan öğrenciler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bilgi vererek izinli sayılacak, muayene olması ve bu süreçle ilgili olarak bilgilendirme yapması istenecektir. Kampüse girişlerde öğrencilerin HES kodu sorgulaması yapılmakta olup aile içerisinde ateş, öksürük, burun akıntısı, solunum sıkıntısı gibi COVID-19 belirtileri olan ya da COVID-19 tanısı alan, temaslısı olan kişi bulunması durumunda okula ivedilikle bilgi verilerek öğrenci kampüse alınmayacaktır. Bu durumda bulunan öğrencilerimiz izinli sayılacak ve durumları takip edilecektir.