2024-2025 eğitim yılı Güz döneminde ilk defa öğrenci alacak lisansüstü programlarımızın üniversitemize ve öğrencilere hayırlı olmasını dileriz.
İlk Defa Öğrenci Alacak Lisansüstü Programlar:
- Klinik Anatomi Doktora ve Tezli Yüksek Lisans Programları
Klinik Anatomi Doktora ve Yüksek Lisans programlarıyla anatominin gerektirdiği usta-çırak ilişkisi içinde öğrencilerimize sadece iyi bir anatomist olmanın ötesinde uluslararası önemde bir bilim insanı-akademisyen olmak için uygun şartları hazırlamayı amaçlıyoruz.
-Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programımızda, günümüzde işletmeler için rekabette bir adım önde olabilmenin 3 anahtar kelimesi olan Kalite, Maliyet ve Verimlilik kavramlarının iyileştirilmesinin teoriden pratiğe nasıl aktarılacağının yöntemlerini öğrenerek iş hayatına yansıtan uzmanlar yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Mezunlarımız, Tedarik Zincirini optimize edebilmek için öncelikle mühendislik, yanı sıra yönetimsel bilgi ve becerilerini arttırma imkanı bulacaklardır.
-Matematik Tezli Yüksek Lisans
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Matematik Tezli Yüksek Lisans Programı, teorik ve uygulamalı matematik alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilere, araştırma odaklı bir eğitim sunar. Analiz, Cebir, Geometri, Topoloji ve Uygulamalı matematik gibi geniş bir içeriği kapsayan program, öğrencilere güncel konuları araştırma ve derinlemesine anlama fırsatı verir. Böylece program, lisansüstü eğitim veya gelecekteki araştırma kariyerleri için ideal bir hazırlık sağlar.
-Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans
Özel eğitim, özel gereksinimli ve üstün yetenekli bireylerin yaşam kalitesini arttırmak, toplumda bağımsız hareket edebilecek ve potansiyellerini sergileyebilecek bireyler olarak var olabilmeleri için oldukça önemlidir. Ülkemizde bu bireylere destek olabilecek nitelikli uzmanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Programının en temel amacı, öğrencilerimize özel gereksinimli ve üstün yetenekli bireylerin eğitimi konusunda derinlemesine bilgi ve beceri kazandırarak bu ihtiyacı gidermek ve alana nitelikli uzmanlar kazandırmaktır.
-Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim, bireylerin gelişim ve öğrenmelerinin temellerinin atıldığı yıllar olması bakımından oldukça önemlidir. Okul Öncesi Eğimi Yüksek Lisans Programı öncelikle okul öncesi eğitim alanında çalışan öğretmenlerin lisansüstü eğitim ihtiyacını ve bu yöndeki yoğun talepleri karşılamayı, üniversitede ve üniversite dışında görev alan meslek elemanlarının mesleki bilgi ve becerilerinin arttırılmasını amaçlamaktadır. Bu program okul öncesi eğitim alanında verilecek eğitimin niteliğinin artırılmasına doğrudan katkı sunmaktadır. Öğrencilerin, ülkemizin eğitim gelişimleri başta olmak üzere, erken çocukluk eğitimi alanındaki değişimlere karşı duyarlı, bu değişimlere senkronize bir şekilde çalışabilecek donanımda, bilimsel merakla ulusal ve uluslararası alan yazını izleyebilecek, kendisini sürekli geliştiren, eğitime, insana ve çocuğa saygıyı ve duyarlılığı merkeze alan hem evrensel hem de mesleki etik ilkelere bağlı meslek elemanları olarak yetiştirilmesi programın öncelikleri arasında yer almaktadır.
-Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans
Kıraat, Arap Dili ve Belagatı, Hadis, İslam Hukuku, Kelam ve İtikadi İslam Mezhepleri, Tefsir ile Tasavvuf şeklinde yedi bilim dalından oluşan Temel İslam Bilimleri, kendilerine özgü yöntem ve ilkelerle inceleme alanlarına giren problemlere çözümler üretmektedir. Bu programın amacı bu disiplinlerin geliştirilmesine katkıda bulunmak ve Temel İslam Bilimlerinin farklı disiplinlerinde uzmanlaşmak isteyen araştırmacılar, akademisyenler ve din görevlileri için geniş bir perspektif ve güçlü bir akademik temel sağlamaktır.
-Tefsir Tezli Yüksek Lisans
Tefsir bilimi, Kur’an-ı Kerim’i doğru bir şekilde anlama ve yorumlama amacıyla nazil olduğu zamandan günümüze kadar İslâm âlimlerinin geliştirdikleri yorum kuramlarını incelemektedir. Bu program kapsamında tefsir uzman adaylarına ileri düzeyde Kur’an ilimleri, Kur’an tarihi, tefsir usulü literatürü ve tefsir tarihi literatürü bilgilerinin kazandırılması; bu çerçevede edinilen bilgilerin seminer, makale ve tez düzeyinde yeniden üretilip çoğaltılabilmesi amaçlanmaktadır.