-Derslerini ve seminerini başarıyla tamamlayan Yüksek Lisans öğrencisi, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar danışmanıyla beraber belirleyeceği ve anabilim dalı başkanına onaylatacağı tez konusunu, “Tez Öneri Formu” nu doldurup imzalarını tamamlatarak Enstitü öğrenci işlerine teslim etmek zorundadır. Enstitü yönetim kurulu tez önerisini kararlaştırır.
-Danışman, mezuniyete kadar her dönemde öğrencisinin kayıt yaptırdığı “Yüksek Lisans Tezi” ve “Uzmanlık Alan Dersi”nin notunu öğrenci bilgi sistemine “Devam: P” olarak öğrenci bilgi sistemine işler ve sonuçlandırır. Bu derslerin notu öğrenci bilgi sistemine işlenmediğinde sistem öğrencinin sonraki dönemde ders kaydı yapmasına izin vermemektedir.
-Tez aşamasındaki öğrenci danışmanını değiştirmek istediğinde “Tez/Proje Döneminde Olan Öğrenciler İçin Danışman Değiştirme Formu” nu doldurması ve imzalarını tamamlatarak enstitü öğrenci işlerine teslim etmesi gerekmektedir. Enstitü Yönetim Kurulu talebi kararlaştırır.
-Öğrencinin tez konusunun değiştirilmesi gerektiğinde “Tez Konusu Değiştirme Formu” nu doldurup imzalarını tamamlatarak enstitü öğrenci işlerine teslim etmesi gerekir. Enstitü Yönetim Kurulu talebi kararlaştırır.