Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Danışman Belirleme

-Öğrenciye ilk kayıt esnasında programın anabilim dalı başkanı geçici süreyle danışman olarak atanmaktadır. Sonraki aşamada Anabilim Dalı Başkanlıkları öğretim üyelerinin danışmanlık yükünü dikkate alarak öğrencilere ders döneminde danışmanlık yapacak öğretim üyeleri atayabilmektedir.

-Öğrenci, en geç ders döneminin (Tezsiz Yüksek Lisans programlarında birinci dönemin) sonuna kadar planladığı tezine danışmanlık yapacak öğretim üyesini belirlemeli ve “Ders Döneminde Olan Öğrenciler İçin Danışman Değiştirme Formu” nu doldurup imzalarını tamamlatarak Enstitü öğrenci işlerine teslim etmelidir.

-İkinci tez danışmanının gerektiği durumlarda, tez önerisi enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrencinin birinci danışmanı, programın bağlı olduğu anabilim dalı başkanlığına ikinci tez danışmanı olarak görevlendirilmesini uygun bulduğu kişiyi dilekçe ile bildirir.

-İkinci tez danışmanı, üniversite kadrosundan veya dışından olabilmekle birlikte, öğrencinin çalıştığı tez konusuyla bağlantılı yayınları/çalışmaları bulunan en az doktora derecesine sahip biri olmalıdır.

-İkinci tez danışmanının görevlendirilmesi süreci, Anabilim Dalı Başkanlığının Enstitü müdürlüğüne UBYS’den yazacağı yazı üzerine konunun Enstitü yönetim kurulunca kararlaştırılıp, ikinci tez danışmanı olarak önerilen kişinin çalıştığı kuruma yazılan yazının ilgili kurum tarafından olumlu olarak cevaplaması ile tamamlanır.

-Tez aşamasındaki öğrenci danışmanını değiştirmek isterse “Tez Döneminde Olan Öğrenciler İçin Danışman Değiştirme Formu” nu doldurması ve imzalarını tamamlatarak enstitü öğrenci işlerine teslim etmesi gerekmektedir. Enstitü Yönetim Kurulu talebi kararlaştırır.

-Danışman değişikliği enstitü yönetim kurulunda onaylandıktan sonra öğrenci bilgi sistemine işlenmektedir.