Programın Tanıtımı
Temel Eğitim Enstitü Anabilim Dalı’na bağlı olarak faaliyet gösteren Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programının amacı, evrensel ve milli değerler ışığında Sınıf Eğitimi alanında nitelikli bilim uzmanı yetiştirmektir. Birçok alanı içeren, adeta disiplinlerarası nitelik taşıyan sınıf eğitimi tezli yüksek lisans programı, sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları bilgi, beceri düzeylerini artırarak kendi alanlarındaki güncel bilgilere ulaşmalarını ve mesleki gelişimlerini sürekli hale getirmelerini amaçlamaktadır. Böylece, eğitimin temel unsurlarından biri olan sınıf öğretmenlerinin öncülüğünde araştırma kültürünün yaygınlaştırılması, niteliğine katkıda bulunulması, eğitimin niteliğinin artırılmasına önemli katkılar sağlayabilir. Öğretmenlerin öğretim programlarının uygulayıcısı olduğu dikkate alındığında, eğitim sisteminin öğretmenlerden daha nitelikli olamayacağı açıktır. Eğitimin niteliği, öğretmenlerin niteliğiyle orantılıdır.
Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, hizmet içinde öğretmenlerin gelişimlerine katkıda bulunmanın yanında sınıf öğretmeni mezunlarına ve sınıf öğretmenlerine kariyer yapabilme imkânı sunmaktadır. Bu programdan mezun olan aday “Bilim Uzmanlığı” derecesine sahip olacaktır. Bilim Uzmanı unvanını almaya hak kazananlar, gerekli koşulları sağlamaları halinde Sınıf Eğitimi ya da disiplinlerarası programlarda “Doktora” yaparak mesleki yaşamlarına akademisyen olarak devam edebilme imkânı elde edebileceklerdir. Sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi çalışmaları ile birlikte lisansüstü eğitim yapabilmeleri fakülte okul işbirliğini artırabileceği gibi, öğretim üyelerinin gerçek problemlere çözüm bulma çabalarını da güçlendirecektir. Böylece, fakülte ve okuldaki öğrenme öğretme süreçlerinin uygulama boyutuna önemli katkılar sağlanabileceği düşünülmektedir.
Program Yeterlikleri
- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
- Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olabilme.
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme.
- Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme.
- Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda araştırmalar yürütebilme.
- Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
- Öğrenmeyi yaşamının bir parçası haline getirebilme.
Programda Yer Alan Dersler
1. Yarıyıl |
|||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T |
U |
AKTS |
SNE 501 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Z |
3 |
0 |
7 |
SNE 503 |
Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 505 |
İnsan Hakları ve Vatandaşlık |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 507 |
İlkokulda Öğretim Tasarımı |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 509 |
İlkokuma ve Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 511 |
Türkiye’de İlkokullar ve Sorunları |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 513 |
Görsel Sanatlar Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar |
S |
3 |
0 |
7 |
2. Yarıyıl |
|||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T |
U |
AKTS |
SNE 502 |
Seminer |
Z |
1 |
2 |
4 |
SNE 504 |
Eğitimde İstatistiksel Uygulamalar |
Z |
3 |
0 |
7 |
SNE 506 |
İlkokulda Değerler Eğitimi |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 508 |
Çocuk Edebiyatında Güncel Uygulamalar |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 510 |
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 512 |
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE 514 |
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar |
S |
3 |
0 |
7 |
Mezuniyet Koşulları
Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Bilim Dalı’na kabul edilen öğrencilerin programdan mezun olabilmeleri için Ders Dönem Planı Tablosundaki şablonda yer alan zorunlu ve seçmeli dersler ile Seminer dersinden başarılı olmaları ve 120 AKTS krediyi tamamlamaları gerekir. Normal koşullarda 4 yarıyıl süreli olan bu programda ilk iki yarıyıl derslerini ve Seminerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin, takip eden yarıyıllarda bir tez çalışması hazırlayarak bunu başarıyla savunmaları istenir. Programdan mezun olmak için tanınan azami süre 6 yarıyıldır. İlk 4 yarıyılda derslerini ve Seminer dersini tamamlayamayan öğrencilerin program ile ilişiği kesilir.
Ders Dönem Planı Tablosu
1. Yarıyıl |
|||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T |
U |
AKTS |
SNE 501 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Z |
3 |
0 |
7 |
SNE xxx |
Seçimlik Ders I |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE xxx |
Seçimlik Ders II |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE xxx |
Seçimlik Ders III |
S |
3 |
0 |
7 |
Toplam |
12 |
0 |
0 |
||
2. Yarıyıl |
|||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T |
U |
AKTS |
SNE 504 |
Eğitimde İstatistiksel Uygulamalar |
Z |
3 |
0 |
7 |
SNE 502 |
Seminer |
Z |
1 |
2 |
4 |
SNE xxx |
Seçimlik Ders I |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE xxx |
Seçimlik Ders II |
S |
3 |
0 |
7 |
SNE xxx |
Seçimlik Ders III |
S |
3 |
0 |
7 |
Toplam |
12 |
2 |
|||
Derslerin Genel Toplamı |
24 |
2 |
3 ve 4. Yarıyıl
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T |
U |
AKTS |
SNE 570 |
Uzmanlık Alan Dersi |
Z |
4 |
0 |
15 |
SNE 580 |
Yüksek Lisans Tezi |
Z |
0 |
0 |
45 |
Genel Toplam |
120 |